onsdag 29 december 2010

På tapeten

Nästa val på agendan är väggfärg och tapeter. Är i valet och kvalet om vi ska tapetsera med en gång eller vänta tills vi bott in oss i huset.

Hmmm...samtidigt vill jag gärna ha en snygg tapet i hallen och köket redan från dag 1 eftersom tapet gör ett hem så mycket mer välkomnande (tycker jag). Den i hallen ska inte vara för "marin". Gärna blommig, mönstrad...ja, klassiskt men inte tantigt. Kännas mysigt men inte mossigt.. VA? är jag inte tydlig nog? ;-)

Tapeten från Manuel Canovas med kakaobönorna är som gjord för mig - I loooove chocolate!

Cole & Son, Designers Guild, Zoffanys, Sanderson, Ralph Lauren...hur ser din favorittapet ut?
Kanske den här i vår hall?

2 kommentarer:

  1. Båda är wunderbara! Vart kommer den nedre ifrån? Känns väldigt art deco-trendig!

    Själv är jag hemskt förtjust i Manuel Canovas toiler i roliga färger: http://www.manuelcanovas.com/en/collections/2010/default.aspx#toiles

    Fast kanske inte någon av de färgsättningarna de visar här utan något lite diskretare.

    SvaraRadera
  2. Vet tyvärr inte var den nedre kommer ifrån. Har försökt luska men inte hittat designern.

    Vrålsnyggt med toilestapeter! Tyvärr tror jag inte att jag får med min man til att välja detta. Han är mer "modern" i sina designpreferenser;-)

    SvaraRadera