onsdag 8 december 2010

På fredag kommer takpannorna

Se där ja! Takläkten är på, vindskivor är på och nu händer det mer och mer med huset. Idag var plåtkillen på plats och fixade takrännor samt takplåt och på fredag börjar de med takpannorna, svarta sådana är det vi ska ha.

Bra om taket kunde göras klart nu när vädret är milt och det inte blåser kraftigt. Vi får två snickarkillar till som ska hjälpa våra två snickare med utvändiga arbeten så att de i sin tur kan koncentrera sig på insidan.

För övrigt så har vi, eller JAG, velat med valet av kakel. Jag kan inte bestämma mig för vad jag tror blir snyggt, stilrent, mysigt och passa husets karaktär. Nu så tror jag att vi har bestämt oss. Så svårt att välja, mycket svårt...




4 kommentarer:

  1. Vilket underbart hus ni bygger! Det skulle vara roligt att se ritningar och planritningar av det samt veta vilken leverantör ni valt! Själva är vi precis i processen av att välja.

    Bra att ni stod på er om taket.

    Har du beställt lyktan du tipsade om? Jag är sugen på att beställa två för att se om den är fin. Är den det så kan man ju beställa fler till resten av huset. Tror vi behöver totalt 10 st så det är ju bra om priset är bra... Är rädd för att den är för liten bara.

    MVH, Anna

    SvaraRadera
  2. Jag igen! Hittade den här för bara 173 kr: http://www.eldirekt.se/?ref=kelkoo&artnr=7565070

    Den fanns i en större variant också!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Oj vilket fint hus!! En planlösning hade varit skoj att se! Vi är mitt uppe i husbygge vi oxå och bygger lite i samm stil så då är det extra kul att kolla här!
    //Hanna

    jag har lösen på min blogg men om du vill läsa kan du maila mig... jvyp@hotmail.com

    SvaraRadera