onsdag 22 juni 2011

Gräset är grönare..

Rullgräs är inte alls så enkelt som det låter. Först en massa skottkärror jord som ska fördelas och rullarna är svintunga och MAN FÅR KÅNKA vill jag lova.

Både jag och mannen (nja mest mannen och snällaste kompisen F) har slitit med vår gräsmatta. För att inte tala om alla dessa knott som bor i rullarna. Använd myggmedel om ni ska rulla! Det gjorde inte jag och gissa hur många ilskna bett jag har i ansiktet.  Men nu är det grönt och grannt.


Jordhög
  
Grön prakt






Ligusterhäcken runt altan är tanig men har tagit sig
 Garageuppfart och stenläggning runt huset är nästa projekt. Vi har egentligen börjat i helt fel ände men det blev bra ändå. Egentligen ska man göra all anläggning först och avsluta med gräs. Vi är nöjda! Vi ser grannar som har anlagt millimeterprecisa trädgårdar, nja..jag gillar att vi har en kullig tomt, den smälter in i omgivningarna på ett naturligt och böljande sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar