tisdag 25 januari 2011

Stort matbord sökes

Trots att jag letar och letar så har jag inte lyckats hitta det perfekta matbordet. Det kan bero på att jag inte är helt klar över vad det är som vi egentligen vill ha.

En salig blandning - precis som mitt huvud just nu

Det som jag är säker på är att vi vill kunna förlänga det rejält, gärna till över tre meter! :) Tänker att det kan vara käckt att ha ett flexibelt matbord som kan rymma många gäster vid högtider. Åh så svårt...

Tips på vrålsnygga matsalsbord och stolar emottages tacksamt!

4 kommentarer:

  1. Vad tror du om att kolla på Blocket? Där kan man hittar riktigt stooora fina gedigna matsalsbord med många iläggsskivor. Pensionärer som säljer när de ska flytta från huset till lägenhet.

    Om det är i en tråkig mahognyfärg så går det jättebra att lämna in det till en lackeringsfirma som får lacka om det svart/vitt eller vad ni vill ha. Möbler som förr görs inte längre!

    SvaraRadera
  2. Det var en bra idé som jag inte ens har övervägt. Tack och nig:-)

    SvaraRadera
  3. Hej Anna, Nu måste jag gå tillbaka och kolla en sak med dig som vi pratat om tidigare; Hade ni haft Peo Oskarsson som ritat ert hus? Hade ni anlitat honom per timme eller vad vart upplägget? Dyrt? Är det förresten ert hus som ligger på hans blogg på arkitektradet.se?

    SvaraRadera
  4. Hej Anna! Peo har inte ritat vårt hus från grunden. Vi kom med rätt så färdiga handskisser och bad honom säkerställa att vi har tänkt rätt. Han har skissat om övervåningen lite åt oss eftersom den behövde anpassas till 1,5 våning (takvinklar som vi inte kände vi hade koll på).

    Huset på deras hemsida har Peo ritat helt från scratch på uppdrag av ett par. Vi har åkt dit och kollat på det och det är vrålsnyggt och stort. Vi har 225 kvm boyta men det huset är närmare 250 kvm boyta skulle jag tro (med garage i källaren). MBV bygger det huset också.

    Peo har fasta priser på olika moment. Vill du ha färdiga bygglovsritningar som vi ville ha så tar han ca 21.000 i o m att han lägger in allt i CAD. Steget innan, dvs endast handtecknat hus med planlösningar kostade ca 12.000 om jag minns rätt.

    SvaraRadera